Första dagen som en fri kvinna.

Haha, ja, blev det någon pizza igår? Godis? Nej, det blev ingenting faktiskt. Eller jo - en tugga kanelbulle hos mormor but thats it. Väldigt vad psyket kan ställa till med hörrni... i lördags och söndags ville jag gråta av längtan till socker och fett och kolhydrater. Sen när jag "får" äta, ja, då är jag inte särskilt sugen. Kroppen och knoppen - lite sammarbete tack!!


Var ju som sagt till mormor igår. Packade ihop mig själv och barnen på tjugo minuter, och lyckades såklart glömma matlåda. Men mormor fixade grönsaker istället för pasta till köttbullarna så det löste sig bra ändå.

Det är många av er som undrar vad jag gjort för att tappa vikt. Det är ingen hemlighet; havregrynsgröt, kyckling, grönsaker, tonfisk, kvarg, bär. Ingen sås. Ingen mjölk. Ingenting som kan tänkas göra maten godare eller mindre torr.

Jag säger som syrran - om det vore lätt att gå ner i vikt skulle ju alla vara smal. True story. (Okej, alla kanske inte vill vara smal.. men ni fattar väl poängen? No hate please.)

Imorse ställde jag mig på vågen igen. Jag gillar att väga mig varje dag. Fråga mig inte varför? Kanske ger det en känsla av kontroll? Dont know. Anyhow så hade jag tappat ett halvt kilo till. Gött mos!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Viktoria

Tsatsiki på kvarg är bra grejer! Riv gurka, vrid ur vätskan, vräk ner i kvarg med vitlök, salt och peppar. Voilà - nyttig sås till kycklingen! Woop woop!

Svar: Kommer testas idag!! THANKS! 🖤😘
Elin Olsson (fd Haglund)

2017-02-08 @ 00:12:54
Postat av: Marie

Grymt!! Önskar jag hade den karaktären! Vill gå ner 20 kg. Ska kanske prova nån gång i framtiden. Hur länge är du ute och går?

Svar: Det har varit alldeles för dåligt på promenadfronten. Skulle vilja påstå att dessa 8kg försvunnit pga kosten. Kör bah kör! You can do it!
Elin Olsson (fd Haglund)

2017-02-17 @ 19:28:43
URL: http://mariiri.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0