Gästrummet!

Nu är det nästan klart i gästrummet. En spegel ska monteras ikväll, och fondväggen ska betsas - sen så!

Igår kom morsan hit och hälsade på, och bestämde sig för att sova kvar. Perfekt, tänkte jag, då får hon inviga gästrummet istället för att sova på en knarrig tältsäng! Men icke sa nicke; det blev jag och Micke som sov i gästrummet så fixade hon Devin inatt. Kändes inte alls jobbigt att tacka ja till den hjälpen faktiskt. Är ju så sinnessjukt trött nu för tiden.

Dessvärre sov jag som en påse skit. Men å andra sidan - vad förväntade jag mig göra i vecka 36? Fogarna gjorde ont, förkyld, mage i vägen och ja, jag orkar inte ens förklara. Ont, det gör ont som Lena PH skulle ha sagt.

För morsan gick det bra. Devin var en snäll pojke som somnat om efter flaskan och dessutom inte gjorde morgon förrän 06:30. När det gått så bra känner jag mig modigare att lämna honom fler gånger faktiskt.

Lillkorven när han kom ner till mig imorse:


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0