Trött, tröttare, mamman.

Så som Devin ser ut på bilden nedan, så känner jag mig. Zombi.


Förhoppningsvis kommer nätterna bli bättre nu efter att två små tandsingar kommit upp!

I dagsläget sover Devin i vår säng. Vi har försökt fått honom att sova i spjälsängen, utan att lyckas. Tro mig, vi HAR försökt. Vill inte ha några fler tips nu. Helst skulle jag vilja köpa en växa-säng till honom, så att vi kan ligga med honom i sängen när vi nattar honom. MEN. Som den lilla ap ungen han är kommer han klättra över kanten och ramla ner. Bygger vi högre kanter blir det problem att lägga sig med honom. Så, vi funderar helt enkelt på att lägga en madrass på golvet. På så sätt får vi plats bredvid honom vid sövning, och vi slipper oroa oss för eventuella fall-skador.

Men jag vet inte.. Vi får se. Blir lite smått tokig av att inte få sova skönt bara.. Att inte kunna vrida och vända mig som jag vill.

Hur har ni andra det? Sover era barn i spjälsäng eller med er? Hur gamla ska dom vara för växasäng? Alltså, när förstår dom att det gör ont att ramla ur sängen?




Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Linda

Jamie sover mellan oss. Somnar alltid i sin säng men vid 22-23 vaknar han och vägrar ligga i sin säng. Så han ligger typ i min armhåla nätterna igenom 😀

2016-01-18 @ 14:46:08
Postat av: Angelica

Roffeboy sover med oss. Han vill vara nära. Så vi har kört in vår säng mot ena väggen, så där ligger han, sen tar jag mitten och gubben längst ut. Är ju inte skitsnyggt inredningsmässigt men hellre en god nattsömn än löpa upp och ner för att han SKA sova i sin säng :)

2016-01-18 @ 16:49:37
Postat av: Sann

Ines somnar i sin säng men jag får lyfta över henne till oss när hon vaknar första gången på natten. Liv sover oftast i våran säng, somnar hon i sin säng så kommer hon oftast in till oss på natten. Men när hon var mindre så somna hon nästan alltid i våran säng (de få gångerna hon somna utan att vi fick gå och vyssa henne, vilket vi gjorde tills hon var över 1,5 år 😂) Vi har testat det mesta med henne sen hon var bebis men ingenting fungerade.
Vi tog bort sidan på livs spjälsäng när hon va typ 2 år för då klättra hon över kanten. En madrass på golvet är nog ingen dålig ide. :)

2016-01-18 @ 19:44:07
Postat av: Ingela

Lucas började sova i sin säng när han var cirkus 1,5 månad! Söver han med appen "sleepy sounds"! Okej, nu vill du inte ha tips, men 3 i min mammagrupp testade den och allas ungar sov! Nackdelen med växasäng är väl att han kanske trillar över när han väl kan resa sig utan stöd oså..

2016-01-18 @ 20:00:37
Postat av: Amanda

Min dotter har sovit i sin säng sen hon var 2 månader ungefär.. Men när hon var runt 8 månader så hamnade hon i en separationsfas och bara ställde sig upp i sängen gallskrek och skrek "mamma mamma" när man la ner henne. Så vi tog bort ena sidan på spjälsängen(vet att de inte rekommenderas men vet många som gjort så) och höjde upp den igen så hon låg på jämnhöjd med mig och står nu mellan mig och väggen så nu somnar hon i sin säng utan problem när jag ligger bredvid i min. Nackdelen är ju att man blir kvar i sängen från se att hon sover kl 19:30 tills morgonen vis 8:30 när hon vaknar då hon kan resa sig och ingen sida finns..men nu ska vi ställa tillbaka sängen i hennes rum och hoppas att de fortsätter funka å fasen är över..

2016-01-18 @ 20:47:50
Postat av: Sarah

Vidar somnar (efter lång nattning) i din säng. Vaknar 9 av 10 nätter och vill över till oss. Och vi känner att klart han ska ligga där, vi får ju sova tillsammans varför skulle inte han få.
Klurar på att ställa in växasängen hos oss när bäbis kommer som får ta över spjälsängen.. Men vi tar de för va som kommer nu. Orkar inte med nå mer doningar! 😁😊☺️

2016-01-19 @ 12:12:39
Postat av: Sarah

Ska läggas till att Vidar sov först inte alls i sin, sen bara sin, sen somna i sin å sov hela natten. Nu somnar i sin å vaknar å vår. Vi hänger på!!! Allt förändras hela tiden..

2016-01-19 @ 12:14:50

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0