Gravid!

Yes, så sant som det är sagt - im pregnant! Nu tappar nog många av er hakan, med tanke på vad jag sagt om syskon, och tro mig...det gjorde vi också! Haha.

Ringde min barnmorska rätt tidigt och berättade, hon blev såklart glad men även chockad eftersom jag suttit och gråtit av beslutsångest på mitt förra inskrivningsmöte.

"Hej Annika, det här är Elin Haglund. Det är så att minipillren du skrev ut till mig...."

"Ja?" svarade Annika med lite orolig röst. Som att det blivit nåt fel. Kanske fel recept eller så.

"Ja..det är så att jag inte har hunnit hämta ut dom. Eller ja, jag bad Micke hämta ut dom men han glömde! Och sem glömde jag... Och nu är jag gravid."

"Men Elin....grattis hörru!" svarade hon glatt men med lite tvivel i rösten. Sen skrattade vi båda.

Den här gången känns det inte alls lika skrämmande med ett barn. Nu vet vi ju liksom hur allt går till. Både jag och Micke är "gladare" nu än var vi var sist - pga att vi var så jäkla rädda för vad som väntade förra gången. Trots att det då var planerat grät jag floder av ångest när stickan visade två streck. Alla tankar på framtiden och hur den skulle se ut gav mig kalla kårar! Men som sagt; det var planerat och när vi smält hela tanken ytterligare var vi såklart lyckliga.

Jag kommer inte hinna börja jobba igen innan nästa kommer. Slutet på juli är det beräknat. Men jag tror på augusti. Då kommer Devin vara 14 månader. Crazy!!

Någon som har erfarenhet av pseudotvillingar?

Vecka 6 och nu i vecka 13:
Snacka om att magen kom fortare denna gång! Knappt ökat nåt alls i vikt, men magen putar som i vecka 20! Det är väl inte så konstigt heller eftersom magmusklerna knappast hade hunnit komma tillbaka sedan förra graviditeten.

Längtar tills jag får en kula. Just nu känner jag mig bara tjock. Tjock och ful. 

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Anonym

Sitter i samma båt som dig, v13 på torsdag. Beräknat i början på augusti men tror mer på sluter av juli, kommer skilja 15-16 månader mellan första å andra 🙈 Lite läskig men kul! Var inte planerat nu, de var första.

2016-01-19 @ 19:43:02
Postat av: Andréa.

<3

2016-01-19 @ 20:07:08
Postat av: Elln

Grattis! 👏🎉 är de tvillingar? 😀

Svar: När syskon föds med mindre än 18 månaders mellanrum kallas dom pseudotvillingar :)
Elin Haglund

2016-01-19 @ 20:12:10
Postat av: Micka

Vår första kommer vara exakt 1,5 år när vår andra lilla kommer i början av april. Det blir tätt här oxå, men planerat som bara den. Sen blir det inga mer bebisar och vi är klara. Lika bra att köra på, barnen kommer förhoppningsvis få mycket glädje av varann:)

2016-01-19 @ 22:44:53
Postat av: Ellen

Men grattis!!!

2016-01-19 @ 22:54:50
Postat av: Sarah

http://emelieaulin.com

Min vän Emelie har två väldigt täta barn. Dessutom är hon fantastisk vän och mamma så läs, heja och igen GRATTIS!!

2016-01-19 @ 23:28:21
Postat av: Anonym

Är det du på båda bilderna?😀 Tänkte på armen och de olika tatueringarna?🙊🙊

2016-01-19 @ 23:38:05
Postat av: Ida

Men "Anonym", JA hon har självklart lagt upp en bild på en annan persons mage 😩det är hon på båda bilderna. Hon har två armar och olika tatueringar på dem. Bilder kan spegelvändas.

2016-01-20 @ 21:30:49
Postat av: Anonym

Okej 😄 Jag menade inge dumt, självklart tror ja inte du/hon tagit någon annans bild! Bara jag som inte fick ihop det med armarna 🙄😂 (Tänkte inte på spegelvändningen) Jätte grattis iaf 👏🏻 underbart med en till liten! Lycka till 😊

2016-01-20 @ 22:46:07

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0