Hemma igen!

Så var vi hemma igen efter en dag i Söderhamn. Mammas föredetta karls nya kvinna fyllde år. Haha herregud vad knepigt det där lät. Låt mig förklara..

När jag var 10 unga år blev morsan ihop med Håkan. Dom höll ihop tills jag var  typ......21? Han är som en pappa för mig. Eller vadå "som en"? Han ÄR min pappa. Nu kanske ni undrar vart min biologiska farsa höll hus, och ja, det undrar jag med. Vi har haft ganska dålig kontakt genom åren, men sanningen är den att jag inte är ledsen för det med tanke på att jag har Håkan. Världens bästa Håkan.

Han har lärt mig så mycket genom åren. Och jag är så tacksam att han behandlade mig och brorsan som sina egna. Blod är inte alltid tjockare än vatten, det ska gudarna veta.

Så. När mamma och Håkan gick skilda vägar fanns det inte på kartan att han och jag inte skulle hålla kontakten. "Vad som än händer kommer du alltid vara min pappa" minns jag att jag sa till honom precis i början av deras separation.

Och därför är det inte heller så konstigt att vi firar hans nya tjej. Tycker inte jag iallafall.

Devin med morfar Håkke:
Så mycket kärlek.

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0