Ljuvligt.

Ikväll tog jag ett varmt bad. Det är första gången sedan jag krystade ut Devin. Snacka om att jag kände mig smalare nu, haha! Smidig som en jäkla katt! Eller man kanske ska säga ål? med tanke på att jag badade? Eeehhh..?

Som jag skrev imorse så har det varit en lugn och skön inne-dag idag. Devin har varit på ett strålande humör, det tackar jag för. Han är inte alls lika klängig och gnällig längre. Är fasen redan över? Eller är detta en paus innan värre turer väntar?!

På nätterna är han dock närhetssökande. Att ha honom i spjälsängen är bara onödigt då han vaknar och blir ledsen lättare än då han ligger bredvid mig. Jag känner mig trygg med att ha honom sovandes i samma säng som mig, jag skulle aldrig rulla över honom. Tror vi morsor har nåt inbyggt sinne som säger åt oss att 1) din bebis är vaken eller 2) din bebis ligger bredvid dig.

Imorgon skulle jag och Linda åka ut och träffa några andra mammor. MEN en av barnen har varit lite sjukt, så vi får ses nästa vecka eller nåt istället. Tråkigt, men ännu tråkigare vore det om lilla lilla Mio blev smittad. Eller Devin med för den delen. Nu tror ju varken jag eller Linda att det skulle ske, men vi tar det säkra för det osäkra. Det kommer fler tillfällen! ...hoppas jag.

Nej, nu är klockan snart 22. Dags att sova! ...annars är risken stor att jag somnar här på soffan, och det pallar jag inte. Igen.

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0