Bit ihop!

Snart är det dags att besöka tandläkaren. Minns inte riktigt vilket datum, men förhoppningsvis får jag en påminnelse vi sms innan.

Mina besök brukar oftast gå väldigt fort. "Nej, nej, nej" på alla formulär-frågor och sedan tittar tandläkaren in i munnen och säger "du har perfekta tänder", och sen är det tack och hej.

Jag har aldrig haft hål i tänderna. Tack gud för bra saliv - för att borsta extra noga har jag då aldrig tänkt på. Jag borsta två gånger om dagen, och kör med tandtråd typ nån gång i veckan. Thats it.

MEN, nu på senaste tiden har jag fått problem! Jag har nämligen kommit på mig själv med att bita ihop käkarna - hårt. Jag gör det fleeera gånger om dagen! Omedvetet! Helt plötsligt känner jag att jag biter ihop för kung och fosterland. What the...?

Någon som vet vad detta kan bero på?!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Fia

Gör precis lika sedan Edda kom till världen. Värst var det när hon hade kolik å jag inte sov en blund. Säkert nån typ av konstant oro å lite stress. Att man alltid är på sin vakt liksom. Aldrig slappna av 😉Blivit bättre för mig ju äldre hon blivit och man känner sig tryggare med allt.. mest på nätterna jag gör det nu.
Meen, sen verkar vissa få problem med själva tänderna efter graviditet.. Men det hade inte jag. Dock sprider det ju ner sig i nacken när man spänner sig hela tiden 😊

Svar: Ja, jag är orolig över att bli ännu mer spänd i nacken/skuldror än vad jag redan är! 😨
Elin Haglund

2015-09-24 @ 15:13:27
Postat av: Ida

Stress?

Svar: Känner mig inte så stressad?? Men verkar inte bättre än att det är det.
Elin Haglund

2015-09-24 @ 17:14:25
Postat av: Sarah

Trötthet stress och spänningar!
De är de, på riktigt. Finns väl hur mycket tips som helst som yoga, massage sitta å andas men kom igen, de är ungarna 😅 så försök bara att sluta när du kommer på stt du gör de. Annars kommer huvudverken snart.

(Hade problem med detta som yngre å skulle få bettskena, gjorde de på natten. Men de slutade när jag börja yoga)

Svar: Kan ju kanske vara därför jag brukar vakna med pannknack?! För att jag pressar tänderna under natten? Hm, kanske ska börja med yoga jag med! När jag bodde i Småland körde jag yoga fleeera gånger i veckan faktiskt :)
Elin Haglund

2015-09-24 @ 20:00:43
Postat av: Sarah

Ett annat täcken är att axlarna dina dras upp...? Stämmer de. Ja jag älskar ju min yoga. Och skippa gym-yogan. Gå på "riktig" yoga! HEJA DIG🙌🏼

Svar: Hmm har faktiskt inte tänkt på om dom dras upp, men kan ju säga att det gör grymt ont när Micke klämmer lite lätt där 😅🔫 Borde fasen ta en rejäl massage och sen börja på typ yoga! Känner mig dock alldeles för klumpig för yoga just nu 😂😜
Elin Haglund

2015-09-24 @ 20:55:02

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0