Packar bbväskan.

Eller iallafall en del av den.

Jag tycker det är JÄTTE SVÅRT att veta vad man ska ta med sig till BB. Jag har ju för det första ingen aning om hur länge vi blir där, och för det andra ingen aning om vilken storlek grabben kommer ha.

De flesta råder oss att inte packa för mycket. Så jag har lyssnat på det.

Ett set i storlek 50:

Ett set i storlek 56:

En pyjamas i storlek 50:

Jag har inte köpt nåt i storlek 44, utan vi få helt enkelt vika upp ärmar och benslut på prinsen om det är alldeles för stort. Jag tvivlar starkt på att han kommer kunna ha 56 från BB, men alla säger att man ska packa med ett sånt set så why not? Det tar ju liksom ingen plats! Så vi har alltså endast ett klädset nedpackat i minisize och en pyjamas. Tycker ni jag borde packa med ett till? Hm, i skrivandes stund känns det som en bra idé, även om jag ofta får höra att man endast har bebisarna i blöja + filt när man är på bb. Hud mot hud är tydligen det bästa.

Vi fortsätter!

En overall i typ mjukis-tyg storlek 50/56:

Eftersom vi inte vet vad det blir för väder så packas denna overall med i väskan, och även en tjockare som ni ser här nedan:

Kanske är det varmt och skönt, så att det räcker med en filt runt honom? Eller så är det en aning kyligare och vi tar även på honom rockstar-overallen? Kanske är det ett jävla oväder och just därför packar vi med fleeceoverallen också. Better safe than sorry.

Förutom kläder så har jag packat med filt, extra mössa, strumpor, snuttefilt, Mr Fox och två nappar. Jag har hört att dom på bb inte är så förtjusta i att man ger bebben napp? Men jag vill verkligen att han ska kunna använda en sån i framtiden! Dom packas med iallafall.

Vad tror ni erfarna? Något mer som ska med i klädväg? Jag kommer packa ned ett till set i storlek 50, men utöver det? Hjälp!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Anonym

Jag tycker du har packat alldeles utmärkt! Du har tänkt på det mesta! 😉

2015-05-16 @ 12:30:13
Postat av: Ida

Vi hade en body med oss i storlek 56, ett babynest och en filt. Thats it typ. Vi var på BB i fem dygn kan tilläggas! Han hade blöja bara mest hela tiden för det var så varmt, och sen lånade vi en body av landstinget. Blir ni kvar länge så kan ju Micke åka och hämta saker :)

2015-05-16 @ 15:23:42
Postat av: Elli

Sjukvården rekommenderar faktiskt att man använder napp, men om du tänkt amma är det bra att vänta med nappen tills amningen kommit igång och fungerar. Bebisen använder ett helt annat "sugtag" på bröstet jämfört med nappen, så om man börjar med napp innan amningen funkar så är det risk att bebisen lär sig "fel" och så är det risk att amningen inte kommer att fungera alls. Så fort amningen fungerar är det fritt fram! :)

Ett annat tips kan vara att sova med snuttefilten i er säng i några dagar, så den får er doft. Då känner bebisen igen den och känner sig trygg. :)

Svar: Tänk att man får höra olika hela tiden 🙈 Men det var ju skönt att höra att dom rekommenderar det! Eftersom dom redan är nedpackade ;) Det där med snuttefilten har jag också hört, så den ligger faktiskt i sängen med oss 😋
Elin Haglund

2015-05-18 @ 09:03:50
Postat av: jessica

Du har packat bra! När vi låg på BB hade jag också packat ner massa ombyten men det sluta med att Devin hade landstingets urtjusiga kläder på sig eller bara blöja:) om du har ett babynest så packa ner det..toppenbra att ha i den där vagnen dom har och att ha överhuvudtaget:)

2015-05-21 @ 17:07:11

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0