Laktosintolerant.

Ringde nyss till BVC, och fick höra att barn kan bli "tillfälligt laktosintoleranta" efter en magsjuka. Jahapp, inte så jäkla konstigt att bajset sprutar i sånt fall! Lillen får jag både ersättning och gröt som innehåller mjölk. Dessutom rekomenderade hon att köpa madroppar (typ semper) för att få lite bra bakterier för magen.
 
Så idag blir det storhandling på apoteket! Måtte han gilla dessa mjölkfria alternativ... jag har inte så höga förhoppningar (fast det ligger ju i min negativa natur att tänka på det värsta i första hand.) men man kan ju hoppas att det går ner iallafall.
 
Vi andra är väl typ friska, skulle jag väl våga säga. MIcke har dock blivit förkyld istället, och dragit med mig på det tåget. GAAAAHHH måte vi vara friska till julafton alltså!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: krabatus.blogg.se

När Lucas fick mjölkfri ersättning så sa sköterskan på BVC att om barnet inte gilla smaken kunde man droppa i vaniljpulver! 😊

Svar: Tyckte han att det vart godare då? :) Hon sa det till mig med, ska bli intressant att se om han vill käka utan 🙈 Dom vet ju liksom inte så mycket i den åldern, men nog tusan är han kräsen allt! 😅😋
Elin Haglund

2015-12-15 @ 10:29:25
URL: http://krabatus.blogg.se/
Postat av: Linda

Jamie gillar mjölkfria gröten, rekommenderar enagos äppelgröt. Ersättningen är det lite värre med... med han gillar ju inte nån ersättning så. Håller tummarna att Devin gör det!

Svar: Då ska vi köpa den gröten! Tack för tipset! :)
Elin Haglund

2015-12-16 @ 11:12:44

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0