Rutiner.

Nu är Devin 10 veckor gammal. Dom ljög inte när dom sa att tiden skulle gå fort! Vardagen börjar kännas båda lättare och roligare. Jag har klättrat upp ur det svarta hål jag tidigare fallit ner i. Det är så klart otroligt jobbigt och påfrestande många, många gånger om dagen... men min sinnesstämning är helt annorlunda nu. Som jag älskar min lilla bebis hörrni!



Hur ser sovrutinerna ut nu då?
Mellan 19-22 har han sin gnällperiod varje kväll. Ingenting duger.. Men efter matningen vid 22-tiden så somnar han alltid efter typ en timme, och sover i regel till 03 innan han vill ha mat igen. Därefter somnar han om och vaknar inte förrän vid 07 och vill ha mat. Men hör och häpna - efter den matningen kan han ibland också somna om - ända till klockan tio! Helt crazy! Otroligt skönt tycker mamman och pappan.

Han sover ju några kortisar på dagen också. När är dom tillräckligt stora för att "hållas vaken" på dagarna, för att sedan sova genom typ hela natten? När ska man liksom börja med såna rutiner?

Nä, om jag skulle ta och smyga upp ur sängen och koka lite kaffe kanske? Devin sover ju faktiskt fortfarande! Lyx!

Edit: Jag var då inte en indian i mitt andra liv. Smyga? Vad betyder det?

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Anonym

Har en 6 veckors bebis hemma som också brukar ha sin vakenperiod den tiden på kvällen då man är som tröttast. Då duger ingenting men fick tipset att skaffa en pilatesboll att sitta och guppa på med bebisen i famnen och det blev en succé ikväll! Så har du en sån hemma så prova :)

Svar: Vilket bra tips! Tack! Det ska vi prova, måste bara köpa en boll först :)
Elin Haglund

2015-08-11 @ 22:36:32

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0