Turkisk mat.

God morgon alla glada! Jag har precis klivit ut ur duschen och sitter här med en capuccino. Är faktiskt utvilad och relativt pigg. Känns bra!
 
Igår var vi ju hem till familjen Guzel där det bjöds på grillat! Det var entrecote, kyckling, turkisk korv, svamp och sen hade dom grillat "köttbullar". Jag tyckte det såg ut som prinskorvar, men nej nej - det var köttbullar. Dom var goda, bättre än svenska köttbullar. Till det som var grillat bjöds det på en bulgurmix (ingen aning vad som fanns där i) och en sallad. MEN man kunde även äta på ett annat sätt: grillat + sallad i tortillabröd. Haha, alltså det var så roligt att testa på den där maten igår, och att få höra hur dom brukar äta - jämfört med svenska traditioner. Kul!
 
Nu blev jag ju hungrig när jag skrev om mat... hmm... lite gröt kanske?
 
 

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0