Jakthu...katt?

Alltså guzzen är ju helt wackadoodle! Imorse satt jag i köket och drack kaffe, guzzen satt brevid och kikade ut genom fönstret, och rätt som det är får vi se en kanin hoppa runt på gården. Snäll som jag är öppnade jag dörren till guzzen så att hon skulle få leka lite..
 
Men kaninen hade såklart redan hunnit löpa över till granntomten, och jag tänkte att guzzen kommer ju inte jaga efter den. Eller?

Katter är ju jägare, det vet vi ju sedan tidigare inägg (hehe), men att en katt skulle ta fart och springa efter sitt byte som redan har ett stort försprång...? Nä, sånt gör inte katter. Sånt gör hundar.


Men inte guzzen ä. Hon sprang efter. Över vägen, in på tomten, upp på lekstugan, ner runt vedhögen och vidare utom synhåll. Snart kommer hon väl hemsläpandes med sin femte kanin.. jag skulle inte bli förvånad. Duktig kisse!
 
 
 

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0