Sagan om Guzzen.

För ungefär 7 månader sedan flyttade Guzzen in hos oss. Hon hade hållt till på en camping i Söderhamn hela förra sommaren, men uppmärksammades som hemlös när sommaren led mot sitt slut och alla camping gäster åkte hem, men guzzen blev kvar. Enligt veterinärer (oberoende av varandra) är hon 2-3 år gammal.

Jag träffade guzzen första gången hemma hos min mamma. Morsan var nämligen jourhem åt vissa katter som inte fick plats på katthemmet. Det var love at first sight! Efter några veckor tog jag och micke hem henne på prov, och efter en månad skickade vi in adoptionspappren. Vi var med katt!

Det var en tyst och försiktig guzzen som bodde med oss i början. Hon åt inte mycket, gjorde inget ljud av sig och var allmänt nervös. Men allt som veckorna gick öppnade hon sig mer och mer. Nu äter hon som en häst, har en stark vilja, skriker så fort det inte passar, och vaktar sin tomt från andra katter (eller kaniner....).

"Hon är en prinsessa som bor i ett slott, och ni är hennes tjänare" skrev mamma i ett sms till mig. Jag svarade att det vore en lögn att säga emot.

Jag försökte hitta en "före" bild på henne, för att jämföra hur mycket mer hennes päls glänser och hur mycket vikt hon har lagt på sig (hon behövde det). Dessa får duga.


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0