Katthår.

Jag är förvånad över hur lite katthår det finns här hemma. Jag har aldrig kännt att "fan nu måste vi rolla av alla kläder för guzzen var i tvättstugan" eller "sätt er inte i soffan för det är så mycket hår där" trots att guzzen har en lång päls! Mycket märkligt. Men otroligt bra! Vi klagar inte.

Varje dag borstar jag henne. Dels för att hon tycker det är skönt, men även för att det 1) minskar risken för hårbollar 2) får bort insekter och gräs 3) förhindrar att tovor uppstår och 4) mindre hår i hemmet!

Trots att jag borstar varje dag blir det ändå mycket hår i borsten! Så då vet jag att det är bra det jag gör. För oss alla.

Nu när det är varmt ute funderar jag på om man skulle doppa borsten i vatten då och då, för att svalka henne? Hon är så gnällig nu för tiden, så jag funderar på om det kan ha med värmen att göra..?

Eller så är hon bara pratglad. Eller ensam. Eller uttråkad. Eller sugen på godis. Eller vill bli upplyft - japp hon trivs bäst när matte bär henne så hon kan titta och lukta på saker hon annars inte når. Goskruttan min!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Anonym

Men tack detsamma Elin, glad jag blir! Och du, jag håller mina tummar att det går bra för dig med jobb & eventuellt plugg! 👍

2013-06-24 @ 18:27:48
URL: http://aiiifos.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0