Morgonmys.

Imorse vid 06:30-tiden hoppade guzzen upp i sängen, skrek lite och placerade sedan sin håriga rumpa bredvid mitt ansikte. "God morgon på dig med" tänkte jag och försökte låta bli att svälja en hårboll.

I vanliga fall när guzzen försöker väcka mig en timme innan klockan ska göra det, brukar jag vända mig om och försöka somna om. Vilket oftast inte går, då guzzen minsann inte är dum! Nej nej, henne kan man inte lura. Hon går glatt över på andra sidan och lägger sig i mitt ansikte igen.

Men idag vände jag mig inte om. Idag omfamnade jag henne istället, och kliade lite lätt där handen kom åt. Och istället för att få ett bus-anfall och hugga mig i handen låg hon stillsamt bredvid och kurrade.

Mys mys mys!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0