Tomtegröt!

Men vet ni vad?! Idag har jag, för första gången i mitt 24åriga liv, kokat risgrynsgröt!

Jag råkade såklart bränna fast lite, trots att jag rörde typ hela tiden. Som tur var smakade det inte bränt. Det smakade i princip ingenting! Hallå, ska det bara vara lite salt i? Ingen annan krydda what so ever? Märkligt.

Vi får se hur den smakar med kanel och socker på! Micke ska bara foga det sista, sen är det varsågod!

Förresten, säger ni Tomtegröt eller Risgrynsgröt?


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Fröken Rydberg

om du har i en kanelstång och en gnutta socker medan gröten kokar så smaka det lite mer :)

2012-11-25 @ 14:44:14
URL: http://frokenrydberg.blogg.se
Postat av: mamma

Mys.
När du kokar risgrynsgröt, lägg ett mynt mellen plattan och kastrullen när den kokat upp, sänk värmen (nästan som när du kokar ris..
Då kokar du ju upp ris och vatten och drar ner plattan på LÅG värme (nästan avstängd 2.an)Gör lika m gröten så ska det inte bränna fast. Hoppas jag :)

2012-11-25 @ 14:44:25
Postat av: mamma

Mys.
När du kokar risgrynsgröt, lägg ett mynt mellen plattan och kastrullen när den kokat upp, sänk värmen (nästan som när du kokar ris..
Då kokar du ju upp ris och vatten och drar ner plattan på LÅG värme (nästan avstängd 2.an)Gör lika m gröten så ska det inte bränna fast. Hoppas jag :)

2012-11-25 @ 14:44:25
Postat av: Nathalie

Lite vaniljpulver, risgryn, grädde och mjölk. Och salt då såklart. Kanel och socker när det är klart. :)
Man kan även koka gröten tillsammans med en kanelstång för lite mer smak.

2012-11-25 @ 15:16:09
Postat av: Carolina - Olina

Pappa brykar ha en hel vaniljstång och kanelstång :)

Svar: Mmm lät super gott! Det ska jag testa nästa gång! :)
Elin Haglund

2012-11-25 @ 18:07:15
URL: http://bycarolina.blogg.se
Postat av: Kajsa

Möms! gröt är gröt, det är alltid gött!

2012-11-27 @ 16:49:43

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0