Getingar

Svetten rinner, tårarna sprutar och hela kroppen skakar. Har jag sagt att jag är livrädd för getingar?

För någon dag sedan hörde jag ett surr i huset när jag öppnade sovrumsdörren. What the fuck?! tänkte jag och drog igen dörren fort som fan! En geting!! Jag väckte Micke så att han kunde döda den jäveln. Eller i detta fall; släppa ut den.

När getingen var borta började vi fundera på hur den kommit in? Vi kom fram till att det måste ha varit när vi hade både ytterdörren och altandörren öppen kvällen innan.

Tänk er att vi har sovit med en geting (typ)!!!! Jag får kväljningar av blotta tanken!

MEN det slutar inte där.
Alldeles nyss när jag dammsög höll jag på att krocka in i en geting! Panikslagen som jag blev dammsög jag upp den.

Fråga 1: Hur i helvete kom den in? Jag har inte öppnat någon dörr ännu. Dessutom har jag inte hört något surr på hela morgonen.. Så vi måste anta att den nyss hade kommit på besök när jag upptäckte den. Vilket innebär att dom kryper in i huset någonstans.. JAG DÖR.

Fråga 2: Vad fan ska jag göra med dammsugaren??


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Elin Brunlöf

Usch... Jag är också LIVRÄDD för just getingar. Trodde ett tag att jag kommit över min skräck i och med att jag var tvungen att jobba så pass nära dem när jag jobbade på MAX för två somrar sedan. Då kom nämligen de jäklarna in vid läsktaget i Drive:n hela tiden så jag var tvungen att stå ut med dem. Mer eller mindre.



Men nu förra veckan så kom det in en i mitt rum. Jag försökte att schasa ut den, men jag började störtgråta och skaka i hela kroppen så syrran fick till slut komma och hjälpa mig.



SÅ JÄVLA ÄCKLIGA ÄR DE!!!!!

2012-06-11 @ 18:39:38
URL: http://ebrownie.blogg.se/
Postat av: Andrea.

Hahaha ja döööör. Älska bilden på dammsugaren!

MEN.. Håller med dig.. Getingar är vidriga och borde utrotas!!

2012-06-11 @ 23:06:17
URL: http://elffors.blogg.se/
Postat av: shortstuff

Samma sak hände hos Jonas. Getingfan kom hela tiden ett tag. Vi upptäckte sen att de hade byggt ett getingbo typ inne i taket någonstans. Jonas letade upp något hål där de alternativt ha kunnat ta sig in. Kolla om det kan finnas nå litet hål inne eller ute i huset. En spricka eller nått. Det är den vägen de oftast tar om det inte sker genom dörrn!

2012-06-12 @ 15:30:06
URL: http://shortstuff.blogg.se/
Postat av: Mia

Hahaha! Fiffgt Elin, stäng in getingen i dammsugaren!

2012-06-17 @ 11:31:23
URL: http://mija83.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0