"Smells wonderful!"

Hej hej hej.

Inatt sov jag inte alls lika ljuvligt som igår. Var riktigt sur när jag vaknade. Tydligen så behöver jag inte så mycket skönhetssömn som jag inbillar mig att jag behöver. Jag tar det som en komplimang från John Blund.

Idag är det soligt och varmt, men det blåser utav helvete! Så därför borde jag hänga ut sängkläderna som jag har tvättat (och håller på att tvättas) imorse, så att dom torkar fort och får såndär underbar rentvättad slash luftig doft. MEN problemet är att jag är dyngrädd för insekter och andra skadedjur. Så nu står jag inför ett dielmma:
Antingen hänger jag tvätten i tvättstugan, så blir dom med all säkerhet insektsfria, men kanske inte hinner torka tills ikväll. ELLER så hänger jag dom ute på torkvindan, ber till gudarna att det inte kommer några insekter och lägger ägg eller dyligt, och vet med säkerhet att dom är torra till kvällern.
Vad skulle ni har gjort? Eller är det dumt att hänga tvätt ute i detta blåsväder? Mamma, ring mig!!

Här har vi torkvindan. På baksidan, mot grannkåken. Just as you know.

Andréa, jag vet vad du tänker! VI SKA KLIPPA GRÄSET! ;)

Förutom att tvätta har jag öppnat några fönster och altandörren = korsdrag, och dammsugit och skurat golven. Smells wonderful! Sen har jag diskat och dammat och plockat lite. Jag vill att Micke ska komma hem till ett rent och fräscht hem! För om det vore ombytta roller hade jag mer än gärnat kommit hem och tänkt "Aaahh, skönt att vara hemma. Nu ska vi slappa!", istället för att "Jahapp, hemma igen då.. dags att slita fram dammvippan". Eller vad säger ni, folket?

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: mamma

Men du har väl aldrig haft en insekt eller dyl i dina sängkläder under tiden du bodde hemma??!! Jag har ju ALLTID när vädret tillåtit hängt ute och har du blivit biten? Nä, trodde inte det.... Och du, det blåser ju som sagt utav bara hel.... så dom hinner inte fastna :) HÄNG UT TVÄTTEN så sover ni gott sen. KRAM

2011-05-19 @ 12:35:52
Postat av: Andrea.

Hahah men sluta din knäppis, det ser inte alls så farligt ut! Du skulle nog skälla på mig om du såg vår vildvuxna gård.. :D



Vi har rivit gärsgårdsstaketet (stavning) iaf ;)



Och du, jag måste fräsa ned och hänga nån dag.

Puss!

2011-05-19 @ 18:42:43
URL: http://elffors.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0