Hårguiden:

Nu tänkte jag visa er hur jag fixar mitt hår!

Just nu har jag inte något löshår i. Men om jag har så brukar jag köpa det från tradera.com, hur bra som helst! Och mycket billigare än hos frisören. Ett hett tips till er alla från lilla mig.


Börja med att sätta upp håret i olika sektioner, så att du får med allt som ska volymas. Jag tycker att det är lättast såhär:


Ta sedan en slinga i taget och tupéra den, samt spraya lite lätt:


Jag använder Björn Axén's volumaster:


Såhär ska hela hårbotten se ut när du är klar:


Glöm inte att lämna lite hår "orört" mitt på skallen, så att du kan skymma krusningarna:


Nu när du släpper ut det ovolymade håret över kan det lätt se platt ut igen, då är Dust It från Schwarskopf perfekt för att skapa den där extra volymen! Det är ett puder som man pudrar direkt i håret, eller som jag gör här; i handflatan för att sedan ruska runt i skallen:


Se så bra det blir:


Nu har du en stadig och fluffig grund att jobba med! Jag brukar använda plattången för att göra lite lockar här och var. Jag lägger ut en gammal före och efter bild för att visa:




Nu kan ni helt enkelt inte misslyckas! Varsegoooo!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0