Self-confidence or self-esteem?

Jag har länge undrat varför jag är så fucked up när det gäller att visa känslor, våga släppa in människor i mitt liv och när det gäller att ta komplimanger och kritik. Jag stöter väldigt ofta bort människor som kommer mig för nära. Stannar du så springer jag. Jag duger aldrig som jag är. Springer du så stannar jag.
Its harder to be soft than hard. Så efter ett gott samtal med en god vän blev jag rekomenderad boken "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom. Hm, självkänsla? Är inte det samma sak som självförtroende? Och svaret är Noo, you stupid little slut!
Min självkänsla är körd i botten, insåg jag efter att ha läst en tiondel. Men för att komma upp måste man ju ner först, right? Boken är jätte bra, och jag känner på mig att den kommer vara till stor hjälp. Den enda människa du kan ändra på är dig själv.

-We should just admit that we live in a culture that promote the impossible standard for women!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: andreas

tråkit att du känner så

2009-08-20 @ 16:43:40
Postat av: Linda Q

Jag har funderat länge på den boken! Kanske skulle ta och införsaffa mig den =)

2009-08-24 @ 13:07:49
URL: http://lindaq.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0