Röntgen.

Ikväll åkte jag in till Gävle för att röntga övre delen av ryggen (bröstrygg? halsrygg?). Det tog en rött så lång stund innan sköterskan fick de bilder hon var nöjd med. Så vi hann prata en del om just min oro, och om vad sköterskorna hade sagt i måndags.


När bilderna var tagna fick jag sätta mig i väntrummet igen. Hon skulle kolla med läkarna att bilderna var bra. När hon kom ut i väntrummet bad hon mig följa med runt hörnet. "Fuck fuck fuck, inte bra" tänkte jag.

Hon bad mig känna på hennes nackkotor för att jämföra. Japp, hennes stod ut lite också. Men det var inte lika "knöl aktigt" som på mig. Hon sa att bilderna blev bra och att jag inte ska oroa mig. "Och läkarna är väldigt upprörda över hur sköterskorna reagerade i måndags. Din stackare! Skrämma upp dig sådär!"

Så, nu är det bara att vänta på att plåtarna kommer till doktorn i Valbo. Jag hoppas att det ser ut som han trodde - snett. För om inte - om kotorna är fina och raka - då är ju knölen något annat!

Tack till er som messat och ringt under desss dagar 🖤


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0