Orkar inte!

Dom där dagarna då man vill spola tillbaka tiden och ha allting precis som det var förr. Dom dagarna då man känner att man liksom inte pallar mer, då man bara vill lägga sig platt och dö. Dom dagarna håller jag om mina grabbar extra hårt. Det är dom som ger mig styrka. Då, för en stund, glömmer jag mina bristningar på höfterna, tänker inte på min övervikt och ignorerar att jag luktar svett.

Snart måste det ske en förändring. Det funkar inte att vantrivas såhär mycket i sin egen kropp. Jag överlever inte! Önskar att jag kunde vara en av dom mammorna som kände att "jag har faktiskt fött barn och trivs då med att min kropp ser ut såhär". But in not.

Jag avundas dom som knappt går upp något och ser ut "som vanligt" en månad efter förlossningen. Jag åt inte mer än vanligt under mina graviditeter - ändå gick jag upp 20kg och inte fan försvann dom av sig själv. Någon som känner igen sig?

På måndag måste det vara dags.


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0