Konsten att söva.

När vi ändå är inne på sömn tänkte jag skriva hur det kan se ut här hemma på dagarna.


Devin sover middag typ 11/12 och brukar sova i 2 timmar. Men det är inte alltid så lätt att söva korven ska jag säga er.

Ni som inte har barn kanske tänker "han somnar väl när han blir trött?" ...det är nu alla som har barn gapskrattar. Nej, han somnar inte när han blir trött. Han blir övertrött. Kämpar och kämpar för att hålla sig vaken. Några FÅ ENSTAKA gånger har han somnat i soffan, men det är ett undantag.

För att han ska somna måste vi lägga oss i hans säng, där vi dragit ner rullgardinen, och sen ligger vi tätt tätt tills han somnar. Det brukar i regel gå väldigt fort.

Det trixiga med detta skedande är lillebror. Jag kan inte lämna honom på nedervåningen att skrika lungorna ur sig medan jag söver storebror. Det har jag inte hjärta till. Så för att Devin ska kunna sova middag måste Dexter också sova. Detta klaffar inte alltid.

När Dexter sover är Devin inte trött. Och när Devin väl är trött och vill sova, ja, då är Dexter piggelin. Livets pussel hörrni.

Då, mina kära stalkers, det är då jag tar till det tunga artilleriet - världens dyraste vagn - bilen. Om Devin är trött somnar han oftast på två röda.

Men vagnen då? tänker ni. Nej, det är inte ofta den fungerar. Och för er med två blöjbarn förstår ni vad jag menar när jag säger att det är en KAMP att göra båda redo för minusgrader. Bilen är det säkra kortet. Nej, jag har inte orken att försöka med vagnen först. Herregud, jag är inte wonder woman!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Andréa

Alltså hallå vadå inte wonder Woman!? Det är du visst det! Jisses, så tätt mellan barnen, då är det MYCKET pusslande. Du är grym! <3

2017-01-14 @ 09:35:12
Postat av: Sofie

Skönt att han kan somna i bilen! 🙌🏽 Min son har typ aldrig sovit i bilen 🙄 Bara skrik och grin när vi åker...

2017-01-14 @ 12:17:47

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0