Säger man så?

I slutet av min första graviditet samlade jag ruskigt mycket vatten. Jag såg alltså vääldigt gravid ut. Men kände mig ändå relativt fin. Eftersom jag fortfarande jobbade så fortsatte jag att sminka mig, locka håret och ha fina kläder.


Tyvärr finns det ju, som vi alla redan vet, folk till allt..

"Men nu ser du verkligen gravid ut"
"Du ser trött ut?"
"Nu är det inte långt kvar va?"
"Du ser trött ut"
Osv osv osv

Alltså. Tack, men nej tack!
Jag kände mig inte trött och fet förrän du sa sådär! Thanks, you made my day. Frågade jag om din åsikt? Tror du jag känner mig vackrare när du säger sådär?

Det är lika nu. Jag sminkar mig väldigt sällan, och fixar håret ännu mer sällan. Stötte ihop med en bekant på mataffären härom kvällen som utbrast "du ser trött ut!" varpå jag svarade "haha nää det är säkert för att jag inte har nåt smink" (notera att jag hade nya fransar och precis färgat brynen. håret var nytvättat och utsläppt. kände mig rätt fräsch och hör och häpna - pigg!) Hon svarar "nejje! *skratt* blir det inte så mycket sömn?"

Säger man så? Detta är inte första gången jag får kommentar i den stilen. Jag är rätt säker på att det är avsaknaden på ögonskugga som gör att folk måste påpeka mitt utseende. Det ger dom liksom rätten till det. Eftersom jag inte såg ut så FÖRR. Eller?

För att klargöra: Jag har TVÅ SMÅ BARN! Detta är min look nu för tiden!

Har ni vart med om liknande? Eller är ni den som kläcker sånna kommentarer?


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Emelie

Vidrigt! Så säger man inte. När man är gravid så tror folk dom kan säga vad som helst! Fy! 😡

2016-12-16 @ 07:40:26
Postat av: Sis

Jaa jag! Har vart med om att få såna kommentarer (när jag inte alls känt mig trött) o det är ju så förbannat kul! Inte. Nä förstår mej inte på såna människor faktiskt, var bara tyst istället 🙄

2017-01-03 @ 20:41:56

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0