Wroooom!

Köpte tre bodys från lindex igår.

Så himla tuffa tyckte jag!

Min son kommer aldrig att kallas hen, och jag tänkte inte klä honom i rosa förrän han själv ber om det. Jag tycker att killar så få vara killar, och tjejer ska få vara tjejer. Hur kul skulle det vara att va könslös liksom?! Jag växte upp med klänningar och rosa och köks-leksaker och glitter och barbies och lockat hår.... Men vet ni, jag är inte mindre värd än killar för det! Och hur jag vet det? Jo, för det lärde mina föräldrar mig. Likasom vi kommer lära vår son att det är okej att gråta och visa känslor, ingen är värd mer än den andra och yadayadayada!

Lite tankar såhär på morgonkvisten!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: mamma

Håller med :) Och om en kille vill leka m sk "tjej"leksaker alt. tjejen vill leka m "kill"leksaker så gör dom det :) Du körde även m bilar och snickrade gubbar å div. prylar... Skulle aldrig heller kalla någon för "hen"! Förstår inte syftet. Om någon gör det så ge gärna info... Skulle inte tro att någon som nu är uppvuxen som HON och HAN mår speciellt dåligt... FÖRVIRRING ;)
Fast han ska få ALLA dina barbydockor. Smile
Fina bodys!

2015-01-11 @ 15:58:05

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0