Hjälp!

Hej alla glada stalkers! Nu vill jag ha alla era tips och tricks om hur man "stoppar" diarre hos barn!

Idag är det femte dagen för lillen med vatten-bajs. Vi ger vätskeersättning då och då. Han äter som vanligt (vilket är gröt, ersättning och lite "vanlig" mat). Han har fått rårivet äpple och blåbärspure. Gossen är pigg och glad i övrigt! Ingen feber, inte ont i magen, inte slö och heller inte nedstämd.

Hur får vi stopp på denna diarre?! Och när bör man kontakta sjukan? Jag pratade med Devins BVC sköterska innan helgen, och måste nog ringa henne imorgon också för att höra vad jag kan göra för att hjälpa min prins.

Busar med pappa.

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: krabatus.blogg.se

Nu vet inte jag hur det funkar med barn i Devins ålder men om du skippar nåt mål gröt och ger ersättning? Eller ska barn i hans ålder inte äta så mycket ersättning? Tänkte eftersom ersättning "stoppar upp" 😂 Hoppas lillen mår bättre! Känns som att det inte borde vara någon fara så länge han får behålla all mat och är pigg!

2015-12-14 @ 23:08:24
URL: http://krabatus.blogg.se/
Postat av: Andréa

Ring tycker jag så slipper ni alla hobbyläkare.

Vad jag kan plocka fram ur mitt minne (och som det har varit här) är att barn kan ha diarré ett ganska långt tag efter magsjuka (typ en vecka?) och att man räknar 48 timmar efter att magen blivit bra igen. Men... Ring tycker jag. Kram ❤️

2015-12-15 @ 06:06:21
Postat av: Hellan

Banan, är inte det bra om man har lös mage? För det gör magen hård har jag för mig. PUSSA devin från mig o Greta!

2015-12-17 @ 21:01:53

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0