folie-frågor för frisörer.

f f f f. Hahaa.

Just nu sitter jag med intense red i skallen. Kände att det var dags eftersom jag nästan såg lite kopprig ut?!

När jag var yngre och blekte slingor använde vi alltid folie. Jag minns inte riktigt varför? När jag googlade detta i-lands problem fick jag detta svar: "När håret packas in i folie sker en ökad värmeutveckling som påskyndar processen kraftigt" Mhm, thats why!

Nu en fråga till alla mina frisör-läsare:
Är det verkligen nödvändigt med denna huvudbonad under färgningen?
So many questions..


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Veronica

Icke nödvändigt :)

2011-11-28 @ 21:39:27
Postat av: Nathalie

Det är inte nödvändigt, men du besvarade själv din fråga. Folien gör allting varmare och färgen ska väl bli bättre på något vis. Mer intensiv. Oftast är det folie som gäller för slingor. Ska färgen i hela håret brukar en plastpåse fungera fint också för att bevara fukten.

Men med mörkare färger går det lika bra utan såklart.

Lycka till med färgningen! Du är gorgeous i rött hår!

2011-11-28 @ 22:23:04
Postat av: Andrea.

Snarare absolut inte med köpefärg, eftersom den kan reagera med folien. I köpefärg vet man nästan inte alls vad det är för krafts i, medan frisörfärg är noga testad och vänlig för håret. Slingor hos frisör + folie = ja. Köpefärg som man inte är säker på innehållet + folie = nej, nej.



Kiss

2011-11-29 @ 08:39:11
URL: http://elffors.blogg.se/
Postat av: jessicaaaaaaaaaa

Nope det är de ikke, med hårfärgerna man köper i butik så måste man ändå sitta dom där 30-45 minuterna för att det ska bli ett bra resultat, =) men vid blekning så funkar de superduper!

2011-11-29 @ 12:43:09

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0