Fredag, kontrakt och såpbubblor.

Igår hämtade jag morsan på tågstationen, vi hade nämligen anlitat henne som barnvakt haha. Klockan 10 skrev vi kontrakt på huset i Valbo och vilken känsla! Nu är det vårt. VÅRT. Så fort vi kom ut till huset började Micke riva ut köket. Nu har vi en månad på oss att göra klart det innan inflytt. Tidsoptimist? Mabye.
Stötte på lite tråkigheter när vi började riva väggen mellan kök och hall. Problem 1, ser väldigt bärande ut trots att den inte borde vara det. Problem 2, varför går murstocken ut 70cm i väggen? Endast tegelstens tjock? Skit skumt! Problem 3, vattenrören... jävla helvetes skit alltså.. Vattenrören kommer ovanifrån och dom vill man ju inte börja kapa.

MEN. Inte hänger vi läpp för det ä! Vi kommer lösa allt på bästa sätt och köket kommer bli så himla fint!

Jag skulle ha målat igår, men var typ dödssjuk (inte), så pallade helt enkelt inte. Det fick bli en sväng på owes med mamma och Devin istället!
Så jäkla lämpligt att kunna sätta honom i kundvagnar nu! Han är nöjdare än i vagnen och dessutom är det smidigare för mamman. Win-win.
Såpbubblorna han fick av mormor höll han hårt i. Gullungen min!

Spännande med bubblorna.

Just nu ligger jag i sängen. Morsan leker med Devin (fan va lyxigt för er som har släktingar nära!) så att jag fick somna om. Vilket jag tyvärr inte kunde. Micke har redan dragit till huset och ska riva ut köksskåp.

Talk to ya later!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0