Kvällen.

Herrejisses vad klockan är mycket. Snart 23! En annan brukar ju ha hunnit sova ett par timmar vid det här laget.

Anledningen till denna sena kväll är (som jag skrev tidigare); renovering.

Micke och hans farsa har börjat rivit den där väggen som såg väldigt bärande ut. Svärfar är övertygad om att den INTE ät bärande, medan Micke är lite mer tveksam. Tyvärr finns inga ritningar. Vi kommer nog inte vara så våghalsade att vi chansar, utan sätter upp en limträbalk för säkerhetsskull.

Timmervägg. Snacka om gediget arbete! Massivt trä och inåthelvete med spik!
Väggen som rivs är den mellan hall och kök. Slänger in en bild från visningen:
Kommer bli grymt!

Och själv har jag ägnat mig åt målning. Tog inget kort på det, men tog istället detta:
Jag står i trappen och fotar.

Soffan ska (när vi vinner på lotto) bytas ut mot en mysigare. Helst vit. Typ lantligare. Romantiskare. Tänk Ektorp från Ikea, fast snyggare. Men än så länge kör vi på Man tager vad man haver.

Nu är det verkligen dags att sova. Natti!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Linda

Åhhhhh, om jag lyckas med en lucka imorn ska jag komma och titta! Vill se före, mitt i rivning och efter 😁

Svar: Det är bara att komma förbi! Vi är där från typ 10 till......sent 😋
Elin Haglund

2016-02-05 @ 23:41:28

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0