Hey hey hey!

Men nu ni, nu var det ett bra tag sen jag kikade in här hörrni! Det har vart fullt ös med hus och barn den senaste månaden, so thats why.

Här kommer då en liten update:

Micke har brutit foten.
Japp, hans första (och förhoppningsvis sista) benbrott. I elva dagar har han gått med nåt form av halv-gips och absolut INTE fått stödja på foten. Detta har då inneburit noll hjälp här hemma med Devin, typ. Får man tycka synd om sig själv när det är Micke som har ett brutet ben?


Jag har fyndat soffor!
Med hjälp av Sanna och mamma har jag  via facebook köpt en soffa för 500kr och en fåtölj för 100kr! Helt perfekta för övervåningen. Im very happy.

Devin har tagit sina första steg!
Jajjämän hörrni! Tre-fyra steg blev det innan han föll som en fura. 9 månader och 30 dagar ung. Dagen efter likadant. Men sen har det vart snålt på gång-fronten. Han är väldigt duktig på att stå utan att hålla i sig, och det ska han ju ha cred för.

Jag har målat en vägg.
Japp, en av tre. Sen orkade jag inte mer. Det är lite slitsamt att vara gravid förstår ni. Speciellt när jag får natta Devin, ner och laga middag, äta, plocka undan middag och SEN kan jag få freetime att göra vad jag vill. Det vill säga; göra det som måstes. Helst hade jag velat sova för Guds skull.
Ps, jag byggde ihop den där satans möbeln helt själv å. Svor nog en gång i minuten.

Jag har både gått upp och ner i vikt.
Mår ju inte skitbra av att bli tyngre, det ska jag säga er. Men sen Mickes lilla olycka (han vurpade på uppfarten som under natten förvandlats till isbana) har jag gått ner två kilo. Alltid nåt liksom. Tror dock inte det är ett sådant bra tecken.

Jag har färgat håret igen!
Äntligen övertalade jag Annelie att färga håret på mig. Försöker ju få till blonda längder förstår ni. Helst vill jag bli gråhårig.... men det blir ett senare projekt. Nu är det ljusbrunt och knappt några röda pigment kvar alls! Det går åt rätt håll. Bleka upp topparna innan sommaren, sen får det stackars barret vila ett tag.

Det har säkert hänt en massa andra grejer också, men nu har Devin somnat här bredvid mig och ju längre jag ligger på rygg- ju fler sura uppstötningar jag får. Så nu ska jag resa på mig (det är fan inte bara det!), och gå ner och ha lite freetime såhär efter Devins nattning. Vilket ikväll innebär; sy sista gardinen till "hallen" på övervåningen. So far do good:
Japp, en liten blöjbytarstation på övervåningen. Får inte plats på toaletten förstår ni.

Hej så länge!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Anonym

Varför sätter du inte bara i grått hår tejp? Slipper du nöta på ditt eget hår. As lätt att sätta i och ta ur efter nån månad

Svar: Känns som att det kommer se konstigt ut om mitt hår är brunt och löshåret grått. + att det är så skönt att bara ha sitt egna hår nu för tiden! Speciellt eftersom jag typ aldrig fixar det nu när jag är mammaledig 🙈
Elin Haglund

2016-04-14 @ 17:11:52

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0