Sista dagen igår.

Jisses.... Igår gjorde jag min sista dag på jobbet. När det var dags att gå hem fick jag kämpa för att inte börja gråta.

Det handlar inte om att jag är rädd att "butiken ska gå åt helvete" eller att jag har ett "jävla kontrollbehov" och inte kan släppa taget.

Det handlar om att jag älskar mitt jobb. Jag älskar att träffa människor. Jag älskar att sminka mig i sju timmar innan jobbet. Jag älskar att packa upp snygga kläder var och varannan dag. Jag älskar att inte behöva känna mig rastlös.

Bebisen är beräknad om två veckor, men han kan lika gärna komma om fyra veckor. Vet ni, att om jag måste gå hemma "arbetslös" i fyra veckor... well.. jag kommer bli galen!

Folk säger att jag måste vila mig. Men jag känner inte att jag behöver det! Sure, min kropp är verkligen inte som den var för ett par månader sedan, och visst, jag behöver vila den. Men. Inte i fyra veckor! Jag skulle behöva jobba ett par dagar mindre i veckan bara.

Ja ja. Nu var det sista dagen igår och jag får väl försöka njuta av tiden ensam innan bebisen är här. "Passa på och..." som alla säger.

Gårdagens Elin:



Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0