Der här med föräldrapenning..

Jag har suttit och fyllt i almanackan på försäkringskassans hemsida nu. Alltså vilka dagar jag vill ha betalt för. Lättare sagt än gjort. Hur lite pengar kan jag klara mig på? Hur lite pengar vill jag klara mig på? 

I dagsläget är jag van vid att kunna unna huset, mig själv och bebisens garderob ganska mycket. Men snart är den tiden förbi.

Snart kommer jag behöva tänka både en och två gånger på om jag verkligen ska köpa en kaffe - jag kan ju koka hemma själv. I know, detta är i-landsproblem egentligen och vissa tycker säkert att det låter stroppigt, men det är fortfarande MINA problem. Min ekonomi, mina funderingar, mina problem.

För att kunna vara hemma så länge som möjligt måste jag ta ut så få dagar som möjligt. Alltså; ju fattigare du lever ju längre kan du stanna hemma. Punkt.

Annars då? Tjaaa.... söndag idag. Micke lagar sina matlådor. Jag saknar honom redan, fast han inte har åkt än. Guzzen kryper in under köksbänken och vill inte komma ut samma väg..



Typ det som har hänt idag.

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0