Onsdag, sol och LEDIG!

När jag ska jobba på helgen så är jag ledig någon dag mitt i veckan, och idag har jag sån jäkla tur att det är strålande sol ute! Underbart!

Började dagen med en (ofrivillig) tidig morgon. Käkade havregrynsgröt med drottningsylt, och drack en stor mugg varm oboy. Sedan dammade jag av skohyllorna i garderoben och plockade dessutom bort några skor:
Efteråt satte jag igång en maskin med tvätt och plockade iordning här hemma. Och sedan mina vänner, sedan gick jag ut på baksidan och la mig i solstolen! Åter igen: Underbart!

Guzzen var med hon också, såklart. Värre än en hund den där donnan! Är jag inne ska hon vara inne. Är jag ute, ja, då ska hon naturligtvis också vara ute. Men jag klagar inte, det är ju alltid mysigt med sällskap.

Och apropå sällskap! Det kom förbi en oinbjuden gäst, men guzzen visade vem som bestämde och jagade iväg katten.

Nu måste jag slänga ihop någon form av lunch!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0