Trädhelveten!

Vi har fyra stora äppelträd på tomten, och vissa skulle säkert jubla av glädje över egna fruktträd.. Well.. Dom har nog inte ägt några. "Tänk vad mycket gott du kan göra! Äppelpaj, äppelmust, äppelmos, äppelsaft..." låter det från dessa icke-träd-ägare.

Vi har bott här i snart fem år, och vet ni hur många pajer jag har bakat? EN! En sketen jäkla paj på fem år! Behöver jag ens nämna att någon must eller juice eller mos eller saft har inte producerats på denna spis?

Dessa träd driver mig till vansinne. Det är krångligt att klippa gräset, jobbigt att kratta frukt, tråkigt att beskära.. och sen alla dessa äppelknyckare... Jisses.

Vore det inte för att vi letar större hus (say whaaaat?!) så skulle vi ha kapat dom nu i helgen. Istället gick jag ut imorse och sågade/klippte till dom lite. Får duga så länge.

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Viktoria

Haha. Du är konstig. Jag och mamma brukar spendera en hel helg med att göra enorma mängder äppelmos och ett tjog pajer. Bra att ha i frysen lixom. ;)

Svar: Njaaaa inte topp 10 på min fun stuff to do-lists direkt 🙈
Elin Haglund

2015-08-23 @ 08:40:16

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0