Sverige 2014

Klistra in den här länken i er webbläsare och tryck fucking ENTER!

http://dani.metromode.se/2014/04/03/sweden-2014/

Det handlar om hur man som svensk blir kallad rasist för att man ifrågasätter saker som ex invandringen.

Bra skrivet Dani! Och videon - äntligen sätter någon ord på mina tankar.

Jag är INTE rasist. MEN det finns ju varken jobb eller rum till oss alla som redan lever här i Sverige - varför fortsätta välkomna invandringen, När vi inte ens kan ta hand om de som redan bor här (både svenskar och de som är födda i andra länder)?


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Carro

Men bonnybabe! Det var den dummaste videon jag sett. Allt är ju så fruktansvärt vinklat. Och om vi stoppar invandringen, vart ska dessa människor som flyr för sitt liv ta vägen? Jaja, det där kan vi ha en lång diskussion om en annan gång! haha!

Och självklart ska man få uttrycka sina tankar utan att direkt bli påhoppad som "rasist" på en gång. Men jag kan tycka att man även själv har ett stort ansvar att faktiskt läsa på, diskutera och ta in fler synvinklar än sin egen innan man slänger ur sig saker om "invandrarna" och invandringen. För mycket som man skriver just då när man skriver det kan verka som en smart ide, men om man väntar,inte trycker enter på en gång kanske man senare inser att det man skrivit inte var så smart (nu menar jag folk i allmänhet).

Svar: Ungefär 10-20% som kommer till Sverige är sådana som behöver hjälp. Jag tycker inte det är rättvist att ta in fler och fler, NÄR VI INTE ENS KAN HJÄLPA ALLA SOM KOMMER HIT! Och videon är så jävla riktig. Så fort jag säger en enda liten grej, då är jag rasist. Jag tycker inte att man ska behöva ta kort på ett rivet SD-papper för att bevisa att man inte är rasist. Så jävla löjligt hur alla håller på och hur rädd alla är för att uttrycka sin åsikt. Usch!
Elin Haglund

2014-04-04 @ 07:12:19
Postat av: mamma

Folk säger rasist till ALLT man kommenterar ang.invandringen!!!!!
VI i Sverige måste ge dom som söker sig hit pga olika skäl trygghet och ett stabilt liv.Kan vi det när vi inte ens kan hjälpa dom som redan finns här i Sverige. Jag är för att ta emot dom som VERKLIGEN behöver hjälp men hur många är det som kommer hit och får stanna som verkligen behöver det?
HJÄLP dom som finns här redan och stoppa upp en stund tills dom har den trygghet man ska ha i Sverige precis som vi som redan lever här vill ha och behöver... Fråga dom som kommit hit och bott här ett tag vad dom tycker.. Det har jag gjort! Och för er som undrar så UMGÅS jag med "invandrare" dagligen...

2014-04-04 @ 09:24:11
Postat av: Carro

Men lugn nu kryddan! Du behöver inte hetsa upp dig så. Jag tycker att videon va vinklad, vi har olika åsikt. Inget konstigt med det. Och har jag någonsin kallat dig rasist när vi diskuterat detta? Jag håller med om att ordet rasists slängs runt på tok för mycket, och även att folk som inte är det blir kallade rasist ibland. Men jag tycker även alla människor bör tänka på hur(!!) man yttrar sig. Inte att(!!) man yttrar sig för det har alla rätt att göra.

2014-04-04 @ 17:07:25
Postat av: Anonym

Det räcker nu. Hejja SD!!

2014-04-04 @ 19:39:10
Postat av: Anonym

Det räcker nu. Hejja SD!!

2014-04-04 @ 19:48:12
Postat av: Professor i statsvetenskap

Carro: Videon är inte vinklad den är fakta, fakta som gemene man helst inte får tala om, fakta som politiker mörkar till det yttersta för att få behålla EU bidragen. Det låter fint när regeringen talar om hur Sverige hjälper flyktingar från krigsdrabbade länder, men egentligen stämmer det bara på en bråkdel.

Tyvärr är majoriteten i Sverige för dum för att läsa på och litar blint på pk-media och deras missvisande siffror. Fortsätter vår befolkning öka i samma takt kommande 20 år har vi ett eget inbördeskrig att vänta.

Fotnot: Invandringspolitiken är problemet inte invandrarna.

2014-04-07 @ 23:08:44

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0