Hold your horses!

Igår berättade jag om hur slut jag var efter en jobbig vecka. Och jag vill vara säker på att vi inte missförstod varandra: Jag har arbetat mycket mycket längre timmar än så, och dessutom fler dagar i rad än jag har gjort denna vecka. Anledningen till varför jag är helt slut är ju såklart på grund av allt nytt jag har fått lära mig.
 
Det är annorlunda att introduceras till ett nytt jobb om dina uppgifter är att "bara" vara anställd. Det är så så så mycket mer att lära dig om du ska driva butiken.. På tre dagar har jag matats full med information gällande kontrakt, datasystem, scheman, butiksdrift, budgetering and so on.. Dessutom har jag arbetat i butiken, och bara där är det en hel ny värld att lära känna. Nytt kassasystem och annorlunda arbetssätt än vad jag är van vid.
 
Därför kände jag att denna vecka var en monstervecka. Dom tre dagarna vi hade intro var liksom enough, haha. Så give me a break om ni tror att jag inte pallar att arbeta heltid, för så är icke fallet.
 

"Jag jobbar 8 timmar varje dag som anställd och driver ett eget företag på sidan om så det blir väl kanske 12-14 timmars arbetsdag varje vardag + några timmar på helgerna i bland. Kör hårt snygging. Du fixar nya jobbet galant. Orkar jag så orkar du!"
 
Jag tror säkert inte att personen som skrev denna kommentar menade att vara nedlåtande eller spydig. Den har ju slängt in lite pepp där på slutet, och kallade mig dessutom för snygging. MEN jag blir lite grinig när ni inte fattar vad jag menar.

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: johanna

Skrytig kommentar ;) Kul med nytt jobb, grattis!!

2013-10-06 @ 11:18:11
URL: http://jhnn.blogg.se
Postat av: NoOne

Det var inte meningen att vara spydig. Jag överdrev väl lite men tyvärr ser många av mina veckor ut så. dock inte alla som tur är. Men jag har ju valt det själv så jag gnäller inte. Önskar dig lycka till på nya jobbet.

2013-10-12 @ 23:03:51

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0