Växthuset.

Ikväll har vi måttat växthuset. 9,19kvm landade det på. Riktigt stort grönehus med andra ord!

Min plan är att gräva ut all jord som finns där nu, och lägga stenplattor istället. Jag kommer köpa stora(!) krukor att plantera i, samt ett litet bord och två stolar där inne. Kan man sitta och snaska gurka i växthuset. Mysigt va? (Haha..)

Det tråkiga med ett sådant stort växthus är kostnaden. Plattorna kostar typ 99kr/kvm.. Om dom är billiga. Och krukorna går väl loss på cirkus 500kr/st kan jag tänka mig. Ja ja, det får köpas pö om pö.

Att "renovera" ett växthus står inte högst upp på min spendera-pengar-på-lista direkt.


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Mamma

Mamma kommer och hjälper 🙋

2013-05-13 @ 06:40:21

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0