Varför cykla när man kan åka bil?

Jo, därför att en cykeltur på strax över milen bränner mer fett än att åka bil. Därför!

Ikväll ska jag måla om en byrå (undra om man säger byrå?) som skall stå nere i källaren. Den är träfärgad nu, och ska bli vit. Faktum är att den redan står i källaren, men vad vi nu har kommit på är att den ska fortsätta stå där även när vi har gjort klart det utrymmet.

Så jag är ju tvungen att åka och köpa målartvätt + färg. Jag bestämmer att biltema duger gott och väl för källaren och för plånboken. Istället för att ta bilen tog jag cykeln, och fy fan vilken pärs! Cykeln har ju inga växlar, och det var väldigt många uppförsbackar.... I say no more.

Men skönt var det! Nästa gång kommer det gå fortare. Jag fick stanna några gånger för att kolla gps:n, haha!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0