Hur jag tar ur mitt löshår.

Jag fick en kommentar igår - "hur tar du bort keratinfästena om du gör det själv?".

Grundprincipen är att man använder en tång och klämmer sönder fästena så dom smulas sönder. Sen är det bara att kamma ut.

MEN ibland är fästena stenhårda, så då brukar jag använda aceton. Japp, du hörde rätt - aceton. Jag droppar lite på fästet, klämmer klämmer klämmer, och vips glider slingan ur mitt eget hår! Klart!

Nu tappade ni säkert hakan och tycker att jag förstör mitt hår. Men nej, det är friskt och fint som vanligt.

Jag har både pratat med frisörer sant googlat på detta. Och tydligen är det vanligt att man använder aceton eller andra removers till att lösa upp fästena.

Du kan säkert köpa specialgrejer som är lite skonsammare..?

Och please - inga jävla kommentarer om att mitt hår kommer dö. Då skulle det redan ha dött för flera år sedan. Tack på förhand!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Helene

Sjukt snygg är du, vi har lite av samma stil du och jag..men du är 110% snyggare!!

2013-07-23 @ 19:27:29
Postat av: Johanna

Älskar ditt hår!

2013-07-29 @ 11:36:52
URL: http://jhnn.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0