Hemmafru.

Igår fick jag strikta order om att INTE väcka micke imorse. Han behövde sömn, som han själv sa.

Jag hade också tänkt sova riktigt länge. Typ till 11 eller nåt. Men så blev det inte.. Istället vaknade jag strax efter 9. "Jaha.. vad ska jag hitta på tills micke vaknar då?" funderade jag på i min ensamhet.

Antingen gör jag 1 ingenting 2 sätter igång en film 3 tvättar eller 4 fixar hans matlådor.

Alternativ 1 uteslöt jag ganska snabbt, eftersom jag blev rastlös av att sitta och tänka skulle "göra ingenting" ta kol på mig.

Alternativ 2, kolla på film, var ju ingen idé så länge det var ljust ute... Fönstren speglar sig liksom i tvn. Otroligt irriterande.

Då återstod tvätten eller matlagning. Eftersom tvättkorgarna står i en garderob i sovrummet var ju tvättning bara att glömma. Då hade jag garanterat väckt micke.

Så därför lagade jag 3 rätter, 7 matlådor på en timme medan micke sov. Grattis till honom! Nu ska jag kasta på mig lite smink och sen ska vi fira att "vi" blev klar med hans lådor innan kl 20 idag med en fika!


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0