Extensions från eBay.

Jag tänker nu skriva "hur man köper" löshår från eBay, och vad man ska tänka på. Jag vill också poängtera att jag inte kommer ta ansvar för om ni råkar få oäkta hår, eller inte får er vara över huvud taget. Okej?
 
Skriv "nail tip" i sökrutan.
Det är det vanligaste "fästet" för håret. MEN jag vill uppmärksamma att det oftast INTE är keratin i dessa fästen. Det är alldeles för dyrt för kinserna. Dom använder sig av lim. Skillnaden är att limmet inte sitter lika länge som keratinet, typ. Mitt hår har inte tagit "extra" skada av detta.
 

Nu klickar du på "Womens accessories" till vänster i menyn.
Klicka sedan vidare på "wigs, extensions & supplies" och sist på "womans hair extensions" så kommer du till den sida där det enbart finns löshår.
 
Välj sedan "But it now" och "Lowest first".
Jag har aldrig köpt något via auktion, utan föredrar att kunna handla som i en vanlig webshop. Därför väljar jag alltid att visa de annonser som man kan köpa på direkten - Buy it now. Sedan väljer jag även att placera de billigaste varorna före de dyraste. Känns väl ganska smart va?
 

Köp endast av "Top-rated seller".
Jag föredrar att köpa saker av säljare som har topp-betyg. Vill du chansa och köpa av någon annan så kan du ju göra det. Ingenting som jag rekomenderar, men en del kan ju ha bra betyg utan att ha detta "märke".
 

Kontrollera avgifter.
Många säljare erbjuder riktigt låga priset, men låt er inte luras! Frakten kan vara skyhög! Så när ni har hittat ett hår som ni vill köpa - kolla så att frakten är billig, eller gratis.
 

Glöm inte att LÄSA i annonsen. Bläddra ner hela sidan och läs läs läs NOGA så att det står att det är äkta hår. REAL REMY HUMAN HAIR brukar det stå. Jag har blivit lurad en gång, och då har jag köpt hår från eBay säkert 10 gånger. Både till mig och till vänner. Hur ni skaffar ett eBay-konto får ni lösa själva.
 
Och som sagt; skyll inte på mig om ni får hem oäkta hår.
 
Undrar ni något mer så får ni gärna kommentera i detta inlägg!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0