vilka tror ni att ni hjälper??

På facebook finns det ju vissa statusrader som folk tycker är passande att skriva. Eller som folk tycker är stöttande att skriva, ska jag väl säga.

"Sätt den här på din status om du känner någon med cancer.." "Visa att du bryr dig om de diabetes-drabbade genom att.." "Har du också haft vattkoppor..."

bla bla bla. Ni fattar vad jag menar.

När jag ser sådana texter påminns jag om att min lillebror dog i cancer när han var 1½ år. Så liten, så oskyldig. Så orättvist!

Tror ni att jag vill bli påminnd om det?
Att någon annan som mist en anhörig i cancer vill bli påminnd? Jag ger blanka fan i att ni är emot cancer - för vem är inte det?

Jag vill inte surfa runt på facebook för att veta att folk är mot sjukdommar. För det vet man väl ändå!? Jag vill läsa skvaller och kolla bilder. Som alla andra. Jag vill inte gå in på facebook och få en klump i magen av hemska sjukhus-minnen.

Snälla, sluta upp med dom där texterna. De hjälper "oss drabbade" inte ett skit.


Min lilla ängel. Jag saknar honom varje dag. ♥

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: johanna

W O R D!

Har själv mist nära i cancer, och ja, exakt VEM hjälper en statusrad?

Samma sak med att "Kopiera detta om du bryr dig i dem hemlösa, sjuka, fattiga barn blablabla". Tänk om alla dessa människor faktiskt fick tummen ur och GJORDE något på riktigt för att hjälpa ist??

Jättebra skrivet iaf!

2011-10-18 @ 12:00:33
URL: http://jhnn.blogg.se/
Postat av: petra ramstedt

åh nej vad hemskt :( Gud.. JJag håller helt med dig! Jag vet int ehur det känns, men ja kan tänka mig att de tär sjukt jobbigt.

Jag har en tävling där du kan vinna ett namnhalsband, kanske med hans namn på ?

http://theregoesmylife.blogg.se/2011/september/tavling-vinn-ditt-eget-namnhalsband.html#comment

2011-10-18 @ 12:53:21
URL: http://theregoesmylife.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag HÅLLER MED!!!!

2011-10-18 @ 13:12:57
Postat av: Angen

Men fy tusan vad hemskt.

förstår vad du menar.



jag förlorade min mormor i cancer 06.

och varje gång jag ser en sån där reklam så knyter de sig i magen.

jag själv var också sjuk när jag var liten, hade teratom som var både god och elakartad. en tumör på äggstocken.

så jag fick cellgifter å skit.

önskar ingen annan får uppleva sånt..men tyvärr händer de varje dag =(



Be strong!

2011-10-18 @ 13:31:16
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Kim Nilsson

Jag håller med dig Elin! Jag minns din lilla fina bror, jag minns när vi var på sjukhuset med honom. I somras gick min morfar bort i cancer, jag är säker på att du minns honom också.Det är inte alls roligt att bli påmind om det på facebook. Man lider alla helvetes kval varje dag ändå och när jag surfar vill jag fly det en stund. Inte bli påmind, om och om igen.

2011-10-18 @ 14:11:26
Postat av: Loo

Så jävla sant!!!

2011-10-18 @ 14:39:01

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0