visdomständer...

..behöver jag säga nåt mer?

Förr i tiden (när jag var tillräckligt ung för att gå till tandläkaren gratis, och när jag inte hade en aning om hur mkt visdomständerna skulle fucka upp min käft) var jag riktigt nöjd med mina tänder. Lyckligt ovetande om vad som komma skulle.

Efter varje besök hos farbror mundoktorn var jag på ett strålande humör! "Du har perfekta tänder" fick jag alltid höra. ALLTID.

But not anymore..
Efter att vis-jävla-domständerna pressat sig en plats längst bak i tandraden har detta inneburit TRÅNGT för resten av gaddarna.

Vilket i sin tur har resulterat i sneda tänder. Kolla bara!!! Ser ju ut som att tanden ska ramla ut vilken sekund som helst! Dessutom är det väldigt obehagligt. Vad kostar en tandställning? Någon som vet??


Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Sofia A

50 000 ....iaf om du inte vill ha synlig räls...mm jag har kollat och vet exakt va ja ska köpa för min trissvinst !!

2011-11-24 @ 00:05:12
Postat av: Andrea.

Skaffa frisktandvård! Jag betalar 49:- /mnd. No more. Då är man trygg in case of emergency..



Btw, min tandreglering (räls i 1,5 år) kostade ca 30000, fast gratis för mig eftersom jag var under 19 eller om det är 20.

Kanske räcker med bettskena på natten?



Sen borde du ta ut piercingen i tungan, den kommer resultera i att du måste ha porslinsfasader eller nåt till framtänder. Linda Isaksson har såna :D



Kisseliss.

2011-11-24 @ 08:46:19
URL: http://elffors.blogg.se/
Postat av: sis

Ser inget fel på dina tänder faktiskt utan de ser fortf raka ut:-). Jag menar du skulle se mina:-P långt ifrån filmstjärne-gaddar! Men dock inget fel på dom för det :-) Jag kunde ha valt räls förut men d blev inget. Mina tänder är personliga o det är ju charmen i det hela :-)

2011-11-24 @ 10:23:41
Postat av: Sabina

Jag har friskvård, och det avtalet täcker inte tandreglering.

Jag hade tandställning innan och fick någon grej jag skulle sova med på nätterna. Min tänder blir sneda ändå. Trots det så måste jag själv betala för att reglera tillbaka dom för ett beslut som tandläkaren tog att inte sätta tråd bakom mina tänder...

2011-11-25 @ 21:00:21
URL: http://sabinaenberg.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0