"Skadeglädjen är den sanna glädjen"

Varför är det så hysteriskt roligt när någon tappar balansen och ramlar? Halkar och slår i röven? Why is that? Tycker inte ni också att det är svårt att hålla sig för skratt när ni ser någon falla som en pannkaka på gatan? Jag har.

I lördags natt när jag och Micke promenerade mot bussen mötte vi en brud som skulle ta ett kliv över en liten ishög, och in till hennes port. Såklart klev hon snett, tappade balansen och var sååå nära att ramla! Jag och Micke dog såklart av skratt. Men sen slog den till - Karman.

När vi hade skrattat ikapp ett tag började vi - som två kära tonåringar - pussas, nypa i rumpan, snurra runt, kramas och frittna nykärt. Dock tog frittnet slut ganska snabbt, och övergick i gapflapp! Jag snurrade runt, gick baklänges samtidigt som jag pussade micke på munnen och vips föll jag bakåt och drog Micke med mig i fallet. Vi låg nu, på blöt kall isig mark, och kysstes mitt på gatan - och asgarvade!

Åter till saken: Varför är det så roligt när någon som är ENSAM ramlar? Förmodligen så tyckte folk bara att vi var knäppa, medan bruden som gick ensam och (nästan) ramlade var sjukt rolig! Why is that?

Skadeglädjen är den sanna glädjen. Det är vad jag kan konstatera. För visst är det sant - att se några stycken ramla är inte lika roligt som att se en ensam jävla slå arslet i marken!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: Frida

Äsch, det är roligt att se ALLA ramla hur många eller hur ensamma dom än är - men när två knäppjökar som ni stannar kvar på den iskalla blöta marken och hånglar loss, jaa..Då är ni bara sådär galet kära så man vill spy på er men inte kan låta bli att tycka 2gud vad gulligt" ;) Puss!

2011-01-18 @ 23:15:45
URL: http://raspberrylime.normalt.nu

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0