Tips!

Här kommer ett litet inlägg om ögonbryn.

Visste ni att ögonbrynen utgör ca 70% av ansiktets utseende? Det är därför jag alltid lägger ner mycket tid på mina bryn. Välansade och markerade ska dom vara! Tycker du att det är svårt att forma dina ögonbryn? Här har jag lagt ut en bild på riktlinjer att följa:



1. Lägg en penna mot näsvingen och håll den rätt upp - där ska ögonbrynet börja.
2. Lägg en penna mot näsvingen och snett upp genom ögat - där ska ögonbrynets högsta punkt vara.
3. Lägg en penna mot näsvingen och yttre ögonvrån - där ska ögonbrynet sluta.

Ett tips är att använda en ögonskugga för att markera ljusa bryn, istället för en penna. Detta ger en mer naturlig look. Kom ihåg att ögonbrynets färg ska vara lika som din hårfärg! Finns det något värre än blondiner som blir brunetter men målar inte brynen? Usch.. Spraya gärna lite hårspray på en borste (eller fingret i nödfall) och dra genom brynen för ultimat fixering!

Ett par snygga eyebrowns ger en snyggare look! Ett snyggare intryck! Prova själv!

Om du inte har något snällt att säga, säg ingenting alls.
Postat av: irene

Jag borde verkligen testa det där med hårsprej i mina ögonbryn. Du vet ju hur de är lite all over the place... haha!

2010-05-03 @ 10:53:14
URL: http://stygglama.blogspot.com
Postat av: Frida

Tycker fortfarande att det är jädra svårt och låter därför helst andra fixa dom åt mig ;P Senast blev dom mkt mkt smalare... ;P

2010-05-03 @ 12:12:51
URL: http://raspberrylime.blogg.se/
Postat av: mamma

NÄÄÄÄR ska du fixa mina bryn????????????????

2010-05-03 @ 15:37:31

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0